Okuldaki teknik olanaklar yetersiz kalıyor — Evrensel Gençlik

sayi59

Onur Cem (Boğaziçi Üniversitesi, Makine Mühendisliği, 2. sınıf)

Bizim üniversitede müfredat diğer üniversitelere kıyasla daha az teknik. Bunun nedeni olarak ileride iş ortamlara daha kolay uyum sağlamayabileceğimiz gösteriliyor. Makine mühendisliğinde otomasyon dersi almamız gerekirken yerine mikro ekonomi, makro ekonomi dersleri alıyoruz. Üniversiteye gelirken ders çalışabilme ortamının daha uygun olmasını bekliyordum, bence üniversitede 24 saat açık bir kütüphane olmalıydı. Çalışma salonlarımız çok kalabalık. Boğaziçi’ne isteyerek geldim ama yüksek lisansta meslekte daha uzmanlaşabileceğim bir üniversiteye gitmek istiyorum. İTÜ’de okuyan bir arkadaşım var, ortalaması çok yüksek olduğu ve istese Boğaziçi’ne geçebilecek olduğu halde üniversite değiştirmedi. Okul bitince yurtdışına çıkmayı planlıyorum çünkü burada düşündüğüm şeyleri hayata geçirebilecek altyapı yok. Orada işi öğrendikten sonra Türkiye’ye dönmek istiyorum. Türkiye’de de yeni nesille birlikte bir gelişim var. Gençler bilinçlenmeye başladı. Bir zamanların ‘köşeyi dönme’yi hedef olarak gösteren Amerikan rüyası yok olmaya başladı.

Ben uzay makineleri üretmek istiyorum ama Türkiye’de devlet bu alana yatırım yapmıyor. Bu alanda Türkiye’de çalışabilecek olsam aldığım maaş hiç umurumda olmazdı, Türkiye’de kalırdım.

Okulda pek çok laboratuvar var. Ama laboratuvara gittiğimizde sadece formüllerde değişkenleri yerlerine yazıyoruz. Hesap makinesiyle bir şeyler hesaplıyoruz, başka bir şey yaptığımız yok.

Derslerin içeriği daha çok hocalara bağlı. Aynı dersi iki farklı hoca verse dersin içeriği tamamen değişiyor. Notlarsa ancak kitabı ne derece ezberleyip ezberlemediğini ölçüyor. ÖSS’den pek farkı yok. Kitaptan ne kadar çok soruyu ne kadar çok çözersen o kadar başarılı oluyorsun. Bir de ileride asla kullanmayacağımız şeyleri öğreniyoruz. Mesela bugün matlab programını kullanarak en zor integrali bile çözebilir durumdayız. Oysa biz bölüm dersleri yerine ‘calculus’ almak zorundayız. Bölümde zorunlu ve zor bir ders olan termodinamik 2’yi seçmeli hale getirmişler. Zor bir ders olduğu için pek çok kişi bu dersi almıyor.

(Evrensel Gençlik sayı 59)

2 Comments

Filed under görüşme, makale

2 responses to “Okuldaki teknik olanaklar yetersiz kalıyor — Evrensel Gençlik

  1. Pingback: Evrensel Gençlik yazıları | YERSİZ ŞEYLER

  2. Pingback: Evrensel Gençlik Yazıları — derleme | YERSİZ ŞEYLER