Cennete Giden Merdiven — Led Zeppelin

Parlayan herşeyin altın olduğundan emin bir hanımefendi
Cennete giden bir merdiven satın alacak
Oraya gidince bilir ki tüm dükkanlar kapalı da olsa
Bir sözle elde edebilir alacağı şeyi
Ah ah ve cennete giden bir merdiven satın alacak

Duvarda bir ibare var ama o emin olmak istiyor
Zira bilirsiniz bazen sözlerin iki anlamı olur
Dere kenarındaki ağaçta bir kuş var şarkı söyler
Bazen tüm düşüncelerimiz kuşkuya kapılır

Ah ben de merak ediyorum
Ah ben de merak ediyorum

Batıya baktığımda gelen bir hissiyat var
Ve ruhum gidiyorum diye ağlar
Düşüncelerimde yükselir ağaçlardan duman halkaları
Ve durup bakanların sesleri

Ah ben de merak ediyorum
Ah ben de gerçekten merak ediyorum

Ve fısıltılar diyor ki yakında eğer hepimiz ezgiyi çalarsak
Kavalcı bizi aklın yoluna ulaştıracak
Ve durup katlananlara yeni bir gün doğacak
Ve ormanlar kahkahayla yankılanacak

Kenardaki ağaçlarda telaş var diye hemen endişelenme
Mayıs kraliçesine bahar temizliği yapılıyordur sadece
Evet seçebileceğin iki yol var ama uzun vadede
İzlediğin yolu değiştirmeye vaktin olacak yine
Ve ben de merak ediyorum

Başın uğulduyor ve geçmeyecek, söyleyeyim bilmiyorsan
Kavalcı seni çağırıyor ona katılmaya
Sevgili hanımefendi rüzgarın esmesini duyarsın? Ve bilirsin ki
Merdivenin fısıldayan rüzgarda uzanmakta?

Ve biz yoldan aşağı kıvrılıp giderken
Gölgelerimizin boyu canlarımızdan uzundur
Hepimizin bildiği bir hanımefendi geçer
Beyaz ışıkla parlar ve göstermek ister
Herşeyin gene nasıl altına döndüğünü
Ve çok dikkatle dinlerseniz eğer
En sonunda ezgisi size gelecektir
Herkes bir ve biri herkes olduğunda
Kaya olup da yuvarlanmadığında

Ve o cennete giden bir merdiven satın alacak

(Stairway to Heaven)

Türkçesi: Işık Barış Fidaner

2 Comments

Filed under çeviri, şarkı