Barış’ın başka biri olması

Annemin notlarından bir alıntı.

“Other”ı karşılayan “Öteki” ile “Başkası” arasındaki farkı gösteren bir örnek olsun.

Başkası’nda Öteki’nde olmayan bir izafiyet var.

IBF

8.2.87. / 11.45 Muayenehane

Dış dünyaya merakını gözlemliyorum. Son zamanlardaki esprin çaylarda Çernobil sonrası radyasyon çıkınca cetvelle radyasyon ölçmeye kalkışman oldu.

Geçende babayla bir diyaloğunuz olmuş: Dinlediğim kadarıyla aktarıyorum

“Ben bu çikolatalı keki severim”

“Başkaları da sever”

“Ben başkalarıyım. Birisi bana sen babana benziyorsun diyince Hayır diyorum ben başka biriyim”

Ne güzel seni böyle kimlik sahibi “BAŞKA BİRİ” olarak görmek!

[*]

1 Comment

Filed under şey

One response to “Barış’ın başka biri olması

  1. Pingback: Kaplan Kaplan — çeviri derlemesi | YERSİZ ŞEYLER