“Profesör Žižek’le hemfikirim”

Türkiye’de başıma geleni size anlatayım. Birkaç yıl önceydi, Öcalan’ın Türk gazetelerini okumasına izin verilmişti. Türk bir gazete bana aptalca ve provokatif birkaç soru sordu, ben de provokatif cevaplar verdim. Mesela soruların biri şuydu: “Kendinizi bulmak isteyeceğiniz ideal durum ne olurdu?” Peki, “çıplak ve yatakta güzel bir kızla felsefe tartışırken bulmak isterdim” dedim, iyi mi? Evet, görgüsüzce. Ama bundan iki gün sonra, şaka değil bu, Öcalan hapishaneden o gazeteye mektup yazıp “Profesör Zizek’le hemfikirim, ben de o durumda olmak isterdim” demiş!

Slavoj Žižek, Mayıs 2016, Sol Forum konuşmasından

1 Comment

Filed under çeviri

One response to ““Profesör Žižek’le hemfikirim”

  1. Pingback: Dualarımız Sizinledir — çeviri derlemesi | YERSİZ ŞEYLER