Küresel Oyun Karmaşası 2017’nin teması…

globalgamejam.org

tmp_3825-ggj17_news_themereveal_708x432px-2043939165

Waves: Dalgalar

Hawaii’deki karmaşa da kazasız belasız yola koyulduğuna göre artık Küresel Oyun Karmaşası 2017’nin (GGJ17) temasını dünyaya açıklamakta özgürüz.

Tema aldatıcı bir basitlikte, tek bir kelime: “dalgalar”.

Fakat GGJ17 resmî açılış filminin son bölümünde temanın açıklanması bu sekiz küçük harfin altında yatan müthiş derinlik ve karmaşıklığa işaret etti. Açıklamada sunulan görsel kurguda bir sahile çarpan okyanus dalgaları, bir tepe yamacında kırları dans ettiren rüzgâr, kalabalık bir spor stadının etrafını dolaşan Meksika dalgası, bir gitar teli boyunca titreşen ses dalgaları, hatta merhaba der gibi el sallayan hayvanlar vardı.

Annakaisa Kultima (Finlandiyalı bölgesel GGJ örgütçüsü ve bu yılki temayı kararlaştırmadan önce düzinelerce adayı gözden geçiren komitenin üyesi) bu temanın oyun yaratanlara verdiği çok çeşitli imkânlardan söz etti.

“Oyun yaratımının birçok düzeyinde esin verecek bir tema bulmaya çalışıyorduk,” dedi Kultima. “Bu tema oyun geliştirmenin her düzeyinde kullanılabilir: kod, ses, grafik, oynanış, hem de oyunun tematik yanında.”

“Bu yılki temayı çok sevdim,” diye ekledi. “Rahatlama ya da eyleme dair, neşe ve acıya dair anıları çağırabilir. Çok amaçlı.”

Alex Camilleri (tema seçim panelinin Danimarkalı üyesi) dalgaların evrenselliğinin önemli bir faktör olduğunu söyledi.

“Niyetimiz evrenselce anlaşılıp çok farklı yollardan yorumlanabilen bir tema bulmaktı,” diye izah etti Camillieri. “Hem yeni gelenlerin temaya oynanış açısından ya da anlatı açısından bakabilmesini istedik, hem de tecrübeli karmaşacıların temaya derinlemesine dalarak daha şahsî, politik ya da deneysel yollardan onu keşfetmesine izin vermek istedik.”

“Şahsen ben temayı çok sevdim çünkü bana çocukluğumu anımsatıyor,” diye itiraf etti Camillieri.

Kultima da bu temanın böyle sahiden küresel bir olay için kusursuz olduğunu düşünüyor, çünkü birçok dalga biçimleri, kim olduğumuzdan ya da nerede yaşadığımızdan bağımsızca her gün hepimizin etrafını sarar.

“Evrenselce paylaşılan çok temel bir kavram ve günlük hayatın her yerinde var,” dedi Kultima. “Harfî yorumlarla başa çıkabilen çok çeşitli oyunlar görmeyi umuyoruz; gerçi harfî bir tema gibi de ilginç yaratımlara esin verecektir!”

Altı kıtaya yayılmış binlerce karmaşacı ekip bu temayı yaratımlarına başlangıç noktası alarak ne tür oyunlar yapacak? GGJ17’nin birçok meydan okuyan çeşitlendiricisi ilk başta verilen bu temayı yeni ve ilginç şekillere nasıl büründürecek?

Çok yakında görebileceksiniz! Tamamlanmış oyunlar Yeni Zelanda mekânından itibaren yaklaşık 24 saat sonra GGJ web sitesinde çıkmaya başlayacak, dünyanın geri kalanı da onu takip edecek.

Burada Küresel Oyun Karmaşasındaki hepimiz, karmaşacılarımızın keyifli ve üretken bir haftasonu geçirmesini dileriz. Ne işler çıkardığınızı görmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz!

Türkçesi: Işık Barış Fidaner

ç.n.

Jam’i Karmaşa diye çevirmemin maksadı Mixture’dan alıp Complex’e doğru kaydırmak. Anti-Oedipus olması şart mı? Anti-Complex olsun? “Oedipus Jam” diyelim bundan sonra.

Açıklamanın İzah etmek olmamasına da dikkat ediniz.

2 Comments

Filed under çeviri, bildiri, oyun

2 responses to “Küresel Oyun Karmaşası 2017’nin teması…

  1. Pingback: Legend of The Fallow Deer | YERSİZ ŞEYLER

  2. Pingback: Birlikte Hep Daha İyiye — derleme | YERSİZ ŞEYLER