Suriye’de cihatçılarla savaşmak için eğitim alıp ‘Ölüm Hanım’ olduktan sonra terörist diye yaftalanan Danimarkalı öğrenci herşeyi kaybettiğini anlattı (1) — Nick Fagge, Lara Whyte

Çevirenin notu: Avrupalı gazetecilerin kendi egemen sınıflarından ne kadar korktukları haberi okurken hissediliyor. İşte biz buna Kapitalist Modernite diyoruz.

Nick Fagge, Lara Whyte — 7 Şubat 2017 — dailymail.co.uk

Suriye’de IŞİD’le savaşmak için keskin nişancı eğitimi alan Danimarkalı siyaset öğrencisi terörist diye yaftalandıktan sonra nasıl ‘herşeyi kaybettiğini’ anlattı – şimdi de IŞİD’in suikastine uğramakla karşı karşıya.

Joanna Palani, 23, üniversite eğitimini yarıda kesip Suriye’de cihatçılara karşı savaşa katıldı, IŞİD hedeflerine dönük eğitimle tek başına ön cephede Rus keskin nişancı tüfeğiyle dokuz gün süren tatbikatlar yaptı.

Şimdi ise saklanmak zorunda ve cihatçılarla savaşmasını yasaklayan yetkelere aykırı davrandığı için büyüdüğü ülkede hapsedilmekle karşı karşıya.

Esir alıp onu cinsel köle yapmak isteyen ya da kendi İslamî branşlarına onu devşirmek isteyen fanatiklerin de tehdidi altında.

Dışarıcı [exclusive] bir görüşmede Joanna neden özgürlüğünü riske atarak Suriye’de IŞİD ile savaştığını, onu bitkin düşüren usta keskin nişancılık diyetini ve bu savaşın hayatından kopardığı yıkıcı bedeli PostaÇevrimiçi’ne [MailOnline] anlattı.

Joanna, “IŞİD’in ilerlemesini durdurmak için, Avrupa’daki herkesin güvende olması için hayatımdan ve özgürlüğümden vazgeçmeye hazırdım. Bu benim seçimimdi,” dedi.

“Ama kendi ülkemde terörist muamelesi görüyorum.”

joanna1

Keskin nişancı: Joanna Palani, 23, üniversite eğitimini yarıda kesip Suriyeli Halk Koruma Birimleri (YPG) ile eğitim alarak usta bir keskin nişancı oldu, kuşandığı Rus yapımı Dragunov keskin nişancı tüfeğiyle ön cephede dokuz gün süren tatbikatlar yaptı.

joanna2

Ön cephe: Joanna, 23, savaş eğitimi verdiği ekibe geri dönmekten başka çaresi olmadığını hissederek bir uluslararası seyahat yasağını delip geçen yaz gizlice Suriye’ye geri dönmesini PostaÇevrimiçi’ne anlattı. “Dönüp Suriye’deki kızlarımla birlikte olmak istiyordum… Bunu Avrupa’nın güvenliği için yaptım.”

joanna3

Savaşçı: Joanna Palani Danimarkalı yetkelere aykırı olarak geçen yıl Suriye cephesine seyahat etti ve şimdi Kopenhag’da hapsedilmekle karşı karşıya. “Bunu Avrupa’nın güvenliği için yaptım. IŞİD’in hiçbir Avrupa ülkesini denetim altına almasını istemiyorum,” diye öne sürdü PostaÇevrimiçi’ne.

joanna4

Usta nişancı: Joanna Suriyeli Halk Koruma Birimleri’yle (YPG) keskin nişancılık hayatının şaşırtıcı detaylarını geçen yaz açıkladı, “Göreve odaklanmak için beynimi ve bedenimi kullanmayı seviyorum,” dedi PostaÇevrimiçi’ne.

Joanna ayrıca katı anti-terör kanunlarını delerek geçen yaz Suriye’ye geri döndüğünü ilk defa PostaÇevrimiçi’ne söylemişti.

“[Bana konan] Seyahat yasağını delmek zorunda kaldığım için üzgünüm, ama başka bir seçeneğim olmadığını hissettim. Güvenliği için savaştığım aynı ülkenin şimdi böyle özgürlüğümü elimden almaya çalışmasını ve bana neredeyse herşeyi kaybettirmesini beklemiyordum.”

“Ben bir keskin nişancıyım. Göreve odaklanmak için beynimi ve bedenimi kullanmayı seviyorum. Çok sabırlı olmanız gerekir. Çok sakin olmanız gerekir, odaklanmanız gerekir.” Joanna Palani

“Dünyanın en iyi ülkelerinden birisinde yaşıyorum ama açım ve evsizim ve gece yatakta donuyorum, tam zamanlı çalışmama rağmen. Kimseye güvenmiyorum.”

Joanna ısrar etti: “IŞİD’in Kürdistan’da uyguladığı yollarla Avrupa’daki ülke ve halkları tehdit etmesini istemiyorum.”

Siyaset öğrencisine Eylül 2015’te bir seyahat yasağı çıkarıldı. Ama o yetkelere aykırı davrandı ve Haziran-Ekim 2016’da kuzey Suriye’de IŞİD ile savaşarak güçlenen Kürt birimindeki yoldaşlarının yanına geri döndü, çünkü dediğine göre eğittiği kadınları terk etmeye dayanamıyordu.

Ailesiyle birlikte üç yaşında Irak’tan Danimarka’ya iltica etmiş olan Joanna, seyahat yasağını deldiği için şimdi iki yıl hapsedilmekle karşı karşıya. Yasak, Danimarkalıların Ortadoğu’daki terör gruplarına katılımını durdurmak niyetiyle çıkarılmış.

joanna5

‘Özgürlük için’ savaşıyor: “Sarı saçımı örtmek için başörtüm ve üzerimde battaniyeler olur. Gün ışığında savunuruz, geceleyin avlanır ve vururuz.”

(…)

Türkçesi: Işık Barış Fidaner

ç.n. Devam edecek.

1 Comment

Filed under çeviri, şey

One response to “Suriye’de cihatçılarla savaşmak için eğitim alıp ‘Ölüm Hanım’ olduktan sonra terörist diye yaftalanan Danimarkalı öğrenci herşeyi kaybettiğini anlattı (1) — Nick Fagge, Lara Whyte

  1. Pingback: Gölge ile Hayal — çeviri derlemesi | YERSİZ ŞEYLER