Kanada Başbakanı: Kanadalıların Bekledikleri En Son Şey Benim B.E.’ye Yönetim Konusunda Açükleme Yapmamdır — Melanie Arter

Melanie Arter — 13 Şubat 2017 — cnsnews.com

Kanada Başbakanı Justin Trudeau Pazartesi günü, halkının onun “başka bir ülkeye kendisini nasıl yönetmeyi seçtiği konusunda açükleme yapmasını” istemeyeceğini söyledi.

“Kanadalıların bekledikleri en son şey benim gelip başka bir ülkeye kendisini nasıl yönetmeyi seçtiği konusunda açükleme yapmamdır. Benim rolüm ve sorumluluğum Kanadalıların yaklaşımını yansıtacak şekilde yönetmeyi sürdürmek ve dünyada olumlu bir örnek olmaktır,” dedi Trudeau, Beyaz Saray’da yapılan ortak basın açıklaması sırasında, Başkan Donald Trump’ın göç konulu kanun hükmünde kararnamesinin ulusal güvenlikle gerekçelendirilmeyi hak edip etmediği sorulduğunda.

Başbakan Kanada ve Birleşik Eyaletler’in uzun zamandır komşu olduklarını, hem beraber çalıştıklarını hem de savaş alanlarında beraberce savaşıp öldüklerini söyledi. İki ülkenin farklı yaklaşımlar izlediğini de ayırt eden Trudeau, bu farkların çoğu zaman “sıkıca ve saygıyla” ele alındığını ekledi. [*]

Associated Press’in 29 Ocak’ta bildirdiğine göre Trump’ın yedi Müslüman çoğunluklu ülkeden mültecilerin göç etmesini durduran kanun hükmünde kararnamesine yanıt olarak attığı tweette Trudeau Suriyeli mültecileri desteklemiş ve Kanada’ya davet etmişti.

“Eziyetten, terör ve savaştan kaçanlar, Kanadalılar sizi iyi karşılayacak, inancınız ne olursa olsun. Çeşitlilik bizim gücümüzdür #KanadayaHoşGeldiniz,” diye tweetlemişti Trudeau o zaman.

Türkçesi: Işık Barış Fidaner

[*] ç.n. El sıkışmalarını kastediyor! Onu da çevireyim. [edit: çevirdim].

Sonra da Trudeau’nun Kuantum Fiziği’yle ilgili “yaklaşımını” çevireceğim. O yüzden yukarıda “yaklaşım” ifadesini vurguladım. Bkz. Bilirmiş gibi yapmak, 5’inci madde.

4 Comments

Filed under çeviri