Dijital oyun endüstrisi diye bir şey var mı?

Sayfada görülen kitabın ikinci bölümünün Türkçesidir. Diğer iki bölümünü de çevirmenin vakti gelmektedir sanırım.

dogd

Dijital Oyun Kültürü

Not: Geçen yıldan bir yazı, ECREA önkonferansında sundum, ama spekülatif kalır diye blogda yayınlamamıştım. Belki bugünkü şartlarda anlamlı olabilir diyerek yayınlıyorum. Sosyal medya da bir nevi oyun türü (heves biçimi) gibi görülebilir. -barış

***

“Eğer ebediyetten sonsuz zamansal süre değil de zamandışılık anlaşılırsa, denebilir ki, şimdiki zamanda yaşayan kişi ebediyen yaşar.”
(Ludwig Wittgenstein, Tractatus Logico-Philosophicus, 1921)

‘Dijital Oyun Endüstrisi’ dediğimiz anda, ekonomi dersinde öğrendiğimiz birçok varsayımı unutabiliriz. Oyunlar homojen değildir, her biri kendine özgüdür. Standart bir kullanımları yoktur, oyun türüne, oyuncu türüne göre bambaşka haller alır. Çoğu oyunu bir ‘ürün’ olarak elimize alamayız veya market raflarına koyamayız. Hatta kimi oyunları ‘açamayız’ bile, kapısından ‘gireriz’ veya ‘çıkarız’ ancak. Oyun olarak satılan şey aslında bir bilete benzer. Süreğen bir sanal dünyaya giriş bileti, veya sizin için o anda yaratılacak bir sanal dünyaya giriş bileti. Tek seferlik bilet vardır, aylık bilet vardır, sınırsız bilet vardır. Bazen kapı açık tutulur ve sadece sanal…

View original post 4,298 more words

Leave a comment

Filed under şey

Comments are closed.