Çok çok önemli bir şey — Jane Goodall

Merhaba, ben Jane Goodall. Size Bilim Yürüyüşü’nden bahsetmek istiyorum. Bilim benim hayatımda çok önemli bir rol oynamıştır. Bilimciler ilgi çekici insanlardır. Bugün kimi insanların bilimi küçülttüklerini görmek, hem kendimizi hem de bugün gezegenimizde olup bitenleri anlamamıza yardım etmekte bilimin oynayabileceği rolü küçülttüklerini görmek insanı rahatsız ediyor. İnsan eyleminin iklim üzerindeki etkisiyle ilgili bilgileri toplamaya birçok bilimci yıllarını vermiştir. İklimin değiştiğinin tartışılacak bir yanı yoktur. Dünyanın her yerinde bu değişimi gördüm; ve kimilerinin iklimdeki bu değişime insanların tesir etmiş olduğunu inkâr edebilmesi doğrusu pek absürttür; o yüzden ben umarım ki gerçekten elinden gelen herkes bu yürüyüşe katılır. Umarım yürüyüşle ilgili bilgiler paylaşarak, arkadaşlarınızı katılmaya teşvik ederek yardım edersiniz. Sizinle yürümeyi çok isterdim. Yapamam, çok uzaktayım, ama yürüyüşte gerçek boyutta karton bir Jane olacak, orada olmak istediğimi ve manevî anlamda sizinle orada olduğumu herkese gösterecek. O yüzden lütfen bu yürüyüşe katılın, çok çok önemli bir şey, teşekkürler.

Türkçesi: Işık Barış Fidaner

Hello, this is Jane Goodall; and I want to talk to you about the March for Science. Science has played a very important role in my life. Scientists are an interesting bunch of people, and it’s a little disturbing to find today that there are people who are, sort of, belittling scientists and belittling the role that science can play in helping us to understand ourselves and what’s going on in the planet today; and many scientists have spent years collecting information about the effect of human actions on the climate. There’s no question that the climate is changing. I’ve seen it all over the world; and the fact that people can deny that humans have influenced this change in climate is, quite frankly, absurd; and so I really hope that everybody who can will take part in this march. I hope you’ll help by sharing information about it, encouraging your friends to join. I so wish I could be marching with you. I can’t, I’m– I’m far away, but there will be a cardboard life-size Jane, marching, showing everybody that I want to be there, and that I shall be there with you all in spirit. So please do join this march, it’s very very important, thank you.

1 Comment

Filed under çeviri, bildiri, bilim

One response to “Çok çok önemli bir şey — Jane Goodall

  1. Pingback: Olmayadabilir — çeviri derlemesi | YERSİZ ŞEYLER