Shoji Kawamori, Hollywood’un Kopyaladığı Ama Asla Şereflendirmediği Yaratıcı (1) — Ollie Barder

shoji_kawamori_header-1200x675

Ollie Barder — 10 Aralık 2015 — forbes.com

Japon popüler kültüründe hakikaten üstün birkaç isim vardır, bunlardan birisi kesinlikle çok yetenekli mecha tasarımcısı ve yaratıcı Shoji Kawamori’dir.

İkonavari mecha tasarımlarından öyküsü ve dünyasına kadar onun yarattığı ilk Macross, sonradan Robotech‘e temel alınmıştı. O ayrıca Transformers’ın ilk mecha tasarımcılarından birisiydi.

Gelecek Macross Delta üzerine çalışırken onunla buluştum, yaratım süreci ve herkesin onu kopyalaması konusunda konuştum.

“Toyama’da doğdum, dağların derinlerinde, köyüm dünya hazine sahalarından birine de yakındı. Üç yaşlarında Yokohama’ya taşındım, o yüzden ilk okul yıllarımın çoğu aslında orada geçti.”

“Ondan sonra Keio’nun üç ortaokulundan birine, Keio Futsubu Okulu’na geçtim. Sonra liseye ve sonunda üniversiteye kadar devam ettim. Üniversitede makine mühendisliği okudum ama aslında hiç topluluklara katılmadım. Gerçi birkaç arkadaşımla Gunsight diye bir fanzin çıkardım.”

“Çocukluğumdan beri, kağıt işlerini ve bloklarla bir şeyler inşa etmeyi çok severdim. Ortaokul günlerimden beri etrafımda hepsi çok iyi çizim yapan arkadaşlar vardı. Başta çizim yapmakla çok ilgili değildim ama hep bu kadar yetenekli insanların arasında olmak bana bu işe kalkışmak için ilham verdi.”

“Ortaokulun üçüncü yılındayken televizyonda Uzay Savaşgemisi Yamato gösterilmeye başladı. Arkadaşlarım stüdyonun adresini bulmayı becerdiler ve yapılışını görmek için bir şekilde stüdyoya bir ziyaret ayarladık. Orada dizinin yaratıcı ekibi olan Studio Nue üyeleriyle tanıştım, işte bu benim mecha tasarım yolculuğumun başlangıcıydı galiba.”

“O günden itibaren tasarım ve çizimlerimi ekip üyelerine göstermeye başladım, onlar da geri bildirim ve tavsiyeler verdiler. Lisenin üçüncü yılına geldiğimde yarı zamanlı Studio Nue’de çalışıyor ve onlara yardım etmek için elimden geleni yapıyordum.”

“Sonra üniversiteye gittim ve araba ya da uçak gibi bir şey yapma umuduyla makine mühendisliği okumaya başladım. Aslında bu plandaki büyük delik, Japonya’da NASA’nın bir alegorisinin bulunmayışıydı. O dönemde Studio Nue’deki yarı zamanlı çalışmam giderek daha da yoğunlaştı.”

“Ayrıca canlandırmada [animation] yine öyle uzaygemileri ve ilginç bulduğum diğer herşeyi tasarlayabileceğimi fark ettim. Benim için bu kendi başına bir dönüm noktası oldu sanırım.”

(2)

Türkçesi: Işık Barış Fidaner

1 Comment

Filed under çeviri

One response to “Shoji Kawamori, Hollywood’un Kopyaladığı Ama Asla Şereflendirmediği Yaratıcı (1) — Ollie Barder

  1. Pingback: Shoji Kawamori, Hollywood’un Kopyaladığı Ama Asla Şereflendirmediği Yaratıcı (2) — Ollie Barder | YERSİZ ŞEYLER