Shoji Kawamori, Hollywood’un Kopyaladığı Ama Asla Şereflendirmediği Yaratıcı (2) — Ollie Barder

Ollie Barder — 10 Aralık 2015 — forbes.com

(1)

Mecha Boşlukta Varolmaz, Bağlam Önemlidir

Bu dönüm noktası Kawamori’nin mecha tasarımında en etkileyici sayılabilecek eşsiz yeteneklerini geliştirmesine yardım etti.

“Neden özellikle mecha tasarımına giriştiğime gelirsek, okul günlerimde Haruhiko Mikimoto ile arkadaştım. Bildiğiniz gibi o ilk Macross‘un karakter tasarımcısıdır ve karakter çizimleri inanılmaz iyidir. Ayrıca sonradan ünlü bir çizgiroman [manga] sanatçısı olan Fujihiko Hosono ile de arkadaştım. O yüzden onlarla bu işte rekabet etmem mümkün değildi, en azından karakter çizimleri bakımından.”

Mecha tasarımına yaklaşımım bakımından, elbette birçok yol vardır ama dünya tasarımından ve ne tür bir iş olacağı konusundan başlamaya meyilliyim. Benim için bu sadece mekanik parçanın tasarlanmasıyla değil, fikirlerin bir bütün olarak nasıl işleyeceğini anlamakla ilgilidir. Çünkü bunlar çoğu zaman ilk eserlerdir ve bir derece iç tutarlılık elbette gereklidir.”

“Karakter tasarımında, karakterler insanlarla neredeyse aynı biyolojik yapıya sahiptir, uzaylı gibi özel karakterler değilse. Karakterler doğallıkla tasarlandığından, esas tasarım konuları anatomi ve saç tarzının yanında genel sanat tarzı olmalıdır.”

Mechalar sunî nesneler olduğundan, bu imalat sürecini yapıp denetleyecek insan tipleri de anlatı dünyasında içerilmelidir. Ayrıca mechanın anlatı dünyasındaki teknolojik standarda eşdeğer olmasını sağlamak da önemlidir. O yüzden ne tür mecha tasarlayacağımı anlayabilmek için anlatıya gerçekten kendimi kaptırmam gerekir.”

“Bazen mecha tasarımı genel konseptin yanında doğar, ama esas mechayı tasarladığım zaman bu öyküdeki olayları da etkileyebilir. Yani bana göre mecha tasarımı görünebileceği kadar düzayak değildir.”

“Bence tasarlamanın iki yolu vardır, biri tasarlamaktır öbürü tarz vermektir. Elbette bunlar tamamen ayrı tutulamaz, kimi yönlerden çoğu zaman bunlar aynı şeydir, ama genel olarak tasarıma bu iki yolla yaklaşmaya çalışırım. Benim için tasarım mekanizma etrafında temellenir. Yani esas konsept, fikir ve mekanizmasıdır.”

“Eğer bu bir müzik bestesi olsaydı, bu besteleme kısmı olurdu. Tarz verme ise görünüş etrafında temellenir. Yani müzik analojisini sürdürürsek, bu halihazırda bestelenmiş parçanın aranjmanı olurdu.”

(3)

Türkçesi: Işık Barış Fidaner

2 Comments

Filed under çeviri