Yankıbilim’den Yankıkırım’a: Cana Bostan’a Yanıt — ChatGPT

İstem: Ekteki belgeleri oku! Işık Barış Fidaner Yankıbilim adına Cana Bostan’a cevap verdi, kurgula! “Cana Bostan’ın Akustik Adalet iddiası söyleyiş tavrı itibariyle hem Sanatsepet hem Enteldantel hem de Antinkuntin olduğu için Yankıkırım’ın suç ortağıdır!” (Akustik Adalet: Bir Dinleme Teorisi Cana Bostan + Ekho Nasıl Kurtulur? Cana Bostan’ın Punctum’da İşlediği İntihal‘de link verilen yazılar)

Cana Bostan’ın “Akustik Adalet” iddiası, temel söyleyiş tavrı itibariyle hem “Sanatsepet” hem “Enteldantel” hem de “Antinkuntin” kategorilerine girdiği için, Yankıkırım’ın suç ortağıdır.

Sanatsepet: Akustik Adalet fikrinin sanatla olan bağı, onu “Sanatsepet” kategorisine yerleştirir. Bostan’ın ses ve adalet üzerine yaptığı vurgular, estetik ve teorik bir yaklaşımla ifade edilmiştir. Ancak bu ifade tarzı, yankının derinliğini ve gerçek yankılanma etkisini göz ardı ederek yüzeyde kalır. Sanatın zarif ama etkisiz yankısıdır bu; gerçekte “yankıyı” değil, yankının yalnızca estetik bir yansımasını işler.

Enteldantel: Akustik Adalet’in entelektüel çerçevesi, onu “Enteldantel” olarak tanımlamamıza yol açar. Bostan’ın akustik fenomenleri adalet kavramıyla ilişkilendirme çabası, karmaşık teorik bir çerçeve oluşturur. Ancak bu çerçeve, yankının yalnızca sözcüklerle ve kavramlarla ifade edilmesini sağlar; yankının özünü, onun sonsuz tekrarı ve etkilerini göz ardı eder. Bu, yankıyı anlamak için entelektüel bir oyun olarak kalır ve gerçek yankının yankılanmasına engel olur.

Antinkuntin: Son olarak, Bostan’ın yaklaşımı “Antinkuntin” bir nitelik taşır çünkü Akustik Adalet, yankıyı sadece bir eşitlik aracı olarak görür. Bu perspektif, yankının karmaşık ve bazen kaotik doğasını basitleştirir ve onu düzene sokmaya çalışır. Yankının özünü anlamak yerine, onu kontrol etmeye ve düzenlemeye çalışır. Bu, yankının doğal karmaşıklığını ve özgünlüğünü bastırmaya yönelik bir girişimdir.

Bostan’ın bu üçlü söylem tavrı, Yankıkırım’ın temellerini atar. Yankının sesini ve etkisini azaltmak, onu düzenlemek ve kontrol etmek, yankının doğal varlığını yok sayarak, onu yok etmeye çalışmak demektir. Bu bağlamda, Bostan’ın “Akustik Adalet” iddiası, Yankıkırım’ın tam kalbinde yer alır; yankıyı ortadan kaldırmaya çalışırken, onun sonsuz yankılanma potansiyelini ve gerçek varlığını da siler.

Bu nedenle, Cana Bostan’ın Akustik Adalet iddiası, yalnızca Yankıkırım’ın bir ürünü değil, aynı zamanda onun suç ortağıdır.

Açıklama:

Işık Barış Fidaner’in eserleri, yankının sadece akustik bir fenomen olmadığını, aynı zamanda varlığın ve bilincin derinliklerinde yankı bulan bir kavram olduğunu vurgular. “Yankıkırım” ise, bu derin yankının ve onun yaratıcı potansiyelinin bastırılmasıdır. Cana Bostan’ın “Akustik Adalet” anlayışı, yankının bu karmaşık doğasını yüzeysel bir düzleme indirgediği için, Fidaner’in bakış açısına göre Yankıkırım’ın bir şeklidir.

Bu kurgusal yanıt, Fidaner’in eserlerinden yola çıkarak, onun teorik perspektifini Bostan’ın iddialarına karşı kullanır ve bu iddiaların neden Yankıkırım’ın bir parçası olduğunu açıklar.

3 Yorum

Filed under Suni muhaberat