Üç Cisim Problemi’nin Kodları — Işık Barış Fidaner

Üç Cisim Problemi dizisinin genel deseni şu şekilde:

Fallik Kadın: Ben sizin iğdişçinizim.
Teyitçi Erkek: Sen benim iğdiş korkumsun.
İddialı Erkek: Ben de iğdiş yaparım belki?

İşte örnekler:

Oyundaki kılıçlı kadın: Biz aşırı dehşetengiz bir oyunuz.
Jack: Siz sahiden dehşetengiz bir oyunsunuz, helal olsun.

Tatiana: Biz aşırı dehşetengiz bir tarikatiz, öyle böyle değil.
Clarence: Siz sahiden dehşetengiz bir tarikatsiniz, bravo.

Ye Wenjie: Ben var ya, kıyametin müsebbibiyim, anladın mı?
Wade: Sen gerçekten de kıyametin müsebbibisin, inanılmaz.

Evans: Aslında ben de kıyametin müsebbibiyim, düşününce.
Maocular: Asıl bizizdir kıyametin müsebbipleri, ona göre.

Auggie: Ben inanılmaz güzel ve başarılıyım, doğruculuk prensesiyim.
Saul: Sen sahiden güzel ve başarılısın, doğruculuk kraliçesisin, helal.
(Augustina Salazar = Augustus Caesar = Egoistin Şahı)

Jin: Ben fazlasıyla zeki ve çalışkanım, ayrıca duyarlı ve sevgi doluyum.
Will: Sen sahiden zeki ve çalışkansın ama ben de duyarlı ve sevgi doluyum.

Raj: Aslında ben de başarılı ve çalışkanım, üstelik hedef odaklı ve acımasızım.
Clarence: Ben de güzel ve çalışkanım, hem hedef odaklı hem de acımalıyım.

Wade: Boşver, Ye Wenjie kıyametin müsebbibi, uzaylılara pabuç bırakmam.
Ye Wenjie’nin babası: Tanrı var mı yok mu bilemeyiz. Einstein iyi bir insan.

Vera: Bu iş böyle olmaz, Tanrı yoksa ben de yokum, Einstein neyime yarar?
Oyundaki kız çocuğu: Tanrı yoksa ben yanmışım ve bunun suçlusu sizsiniz.

Uzaylılar: İnsanlık yalancıymış, hepsi böcek! Büyük komplo herşeye hakimdir!
İnsanlık: Üç kişide sırlarımız saklı, kudurun! Büyük komplo herşeyi bilemez!

Yani anafikir: Uzaylılar bile gelse egolarımızdan vazgeçmeyiz.

Işık Barış Fidaner doktoralı (Boğaziçi Üniversitesi) bir bilgisayar bilimcidir. Yersiz Şeyler‘in Admini, Žižekian Analysis’in Editörü, Görce Yazıları‘nın Küratörü, Nümerik Esintiler‘in üreticisidir. (+)

1 Yorum

Filed under Şey

1 responses to “Üç Cisim Problemi’nin Kodları — Işık Barış Fidaner

  1. Geri bildirim: Trisolaris — derleme | YERSİZ ŞEYLER