Erkek adam zom erillikten nefret eder — Luke Burns

Zom erilliğin (toxic masculinity) ne olduğunu öğrendim ve sana iki çift lafım var birader: Daha fazla gayret etmeliyiz. Birbirimize hesap sorması gereken yine bizleriz. O yüzden yemin ederim ki eğer bir arkadaşımın zom eril olduğunu görürsem onu anasından doğduğuna pişman ederim.

Erkek adam zom erillikten nefret eder. Erkek adam ataerkiyi pekiştiren “erkek adam” gibi kavramların aslında erkeklere zarar verdiğini anlamıştır.

Bak söylüyorum sana, eğer öfke haricindeki duygularını dışavurmasının uygunsuz olduğuna inandırıldığı için sinirlenen bir adam görürsem valla ne hissederim biliyor musun? İçimden ne gelir biliyor musun? Bir yumruk atıp şu kahrolası duvarda delik açmak gelir!

Birader anlasana etrafındakilere egemen olma dürtün çok yıkıcı ve bu görüşüme itiraz edecek biri varsa tek kelime duymak istemiyorum.

Zom erilliğin ne olduğunu öğrendiğimden beri kişisel davranış ve inançlarımı epey bir gözden geçirdim ama şimdi bunu konuşmak istemiyorum. İyiyim. İyiyim dedim ya! GİT BAŞIMDAN KARDEŞİM!

Artık erkekler biraz adam olsun ve erkekleri güçlü kadınları zayıf gösteren cinsiyetli dil kullanmayı bıraksınlar. Anatomik cinsiyet farkını aşağılayıcı bir simgeye çeviren adam çok büyük haksızlık ediyordur ve karı kılıklıdır.

Düşünsenize: Kadınlarla yalnızca kişisel ilişkiniz olduğu takdirde empati kurduğunuzu bilseler anneniz veya eşiniz veya kızlarınız nasıl hissederdi?

Birader şu heteronormatiflikten vazgeçmezsen kız arkadaşın olmayacak. Eğer kızlar senin kendi erkeklik değerini seks yapmakla ölçtüğünü bilirse onları nasıl eve atacaksın? Hem evlilikte erkeğe yüklenen rollerle ilgili eski moda beklentilerin varsa bir aileyi nasıl geçindireceksin?

Derinden içine işlemiş bu zom erillikle yüzleşmekten korkacak kadar pısırık mısın ha? N’oldu? Cinsiyet normlarına yaklaşımını gözden geçir dedim diye ağlayacak mısın şimdi? Erkeklerin hep kendine yeterli olması gerektiği fikrini terk edebilmen için istersen anneni çağırayım?

Erkeklerin başkalarıyla muhatap olup yardım istemeyi öğrenmesi çok çok mühimdir ve BUNU ÖĞRENMEM İÇİN YARDIM GEREKMEZ – KENDİM ÖĞRENİRİM.

Eğer zom erillik konusunda yanlışın var diyorsanız gelin sizinle bir içki yarışı yapalım. Votkayla birer tek atacağız, eğer ilk siz kusarsanız ataerkil toplumun erkekleri riskli ve kendini baltalayan davranışlara yönelttiği gerçeğini kabul edeceksiniz. Yok eğer ilk ben kusarsam, üzülürüm.

(satire: hiciv, kaynak)

Türkçesi: Işık Barış Fidaner

tok-sik: doygun fallus. örn. “toksik ağırlaması güç olur.”

image_2022-05-20_223250152

zom = anti-zom

hayalet dadanıyorsa hayalet kovmak için

hayalet dadanıyorsa hayalet kovmak için hayalet dadanıyorsa hayalet kovmak için hayalet dadanıyorsa hayalet kovmak için hayalet dadanıyorsa hayalet kovmak için hayalet dadanıyorsa hayalet kovmak için hayalet dadanıyorsa hayalet kovmak için ….

kırk hatır mı kırk hatır mı? [*]

Bkz “İçme İlkesi” Raymond Smullyan

11 Yorum

Filed under çeviri