Herşey zahiri oyunlardan ibaret değildir, bir Gerçek vardır.
Ama bu Gerçek erişilemez Şey değildir, o Şey’e erişmemizi önleyen çatlaktır, algılanan nesneye dair görüşümüzü taraflı yaklaşımlarla yamultan çatışkılı ‘kaya’dır.
Buna göre ‘hakikat’ de ‘gerçek’ hal vaziyeti değildir, nesneyi hiçbir yaklaşımla yamulmadan ‘doğrudan’ görmek değildir, aksine o yaklaşımların yamultusuna sebep olan çatışkılı Gerçektir.
Hakikat sahası ‘eşyanın sahiden kendince nasıl olduğu’ değildir (yaklaşımlarla yamulmadan), bir yaklaşımı diğerinden ayıran çatlaktır, geçiştir, orantısız yaklaşımlar arası hadleri aştıran raddedir.
‘Gerçek/imkansızlık’ nesneyi hiçbir yaklaşımla yamulmamış ‘nötr’ bir damdan görmenizin namümkünat sebebidir.
Bir hakikat vardır, herşey rölatif rölantide değildir; ama bu hakikat yaklaşımsal yamultunun hakikatidir, tek taraflı yaklaşım ve görüşlerle yamultulan bir hakikat değildir.
Iraklık Açısı’ndan
(sonrası: Yukarı Winnebago, Aşağı Winnebago)
Türkçesi: Işık Barış Fidaner
Bkz “Nejativite (menfiyet) üzerine Menkıbe’den alıntılar”, “Kozmolojik Batıllık (astroanalitik efsane statüsü) üzerine Menkıbe’den alıntılar”, “Hegelci Nejativite/Menfiyet” Slavoj Žižek
Geri bildirim: Kozmobatıl — derleme | YERSİZ ŞEYLER
Geri bildirim: Iraklık Açısı: Yukarı Winnebago, Aşağı Winnebago — Slavoj Žižek | YERSİZ ŞEYLER
Geri bildirim: Fol Posatif ve Fol Nejatif: Sosyal Medyada Iraklık Açısı — Işık Barış Fidaner | YERSİZ ŞEYLER
Geri bildirim: Slavoj Žižek: Belgesel | YERSİZ ŞEYLER