IBF’nin Zekası Geyiği — Işık Barış Fidaner

‘IBF’nin üstün zekası ve istisnai sentez yeteneği’ diye bir söylenti dolaştığını öğrendim çünkü bir yazar bana bu geyiği yaparak ‘iltifatla yanaşmak’ istedi ve geri püskürtüldü [1]. Bu yazının muhatabı böyle şeyler konuşanlardır.

Freak sayılmadığıma sevinmemi mi bekliyorsunuz bilmiyorum ama böyle şeyler konuşmanız zaten freak muamelesinin kibarcasıdır [2]. İzmir Fen Lisesi’nde bana ‘sırf beyin’ diye lakap takan çocuklardan farkınız yok [3].

Cemal Dindar kelime oyunlarıma bakıp ‘içi boş zeka gösterileri’ yaptığımı söyledi [4]. Atakan Yorulmaz akademik hakem sıfatıyla bir yazımı reddederek ‘sadece kendi yazılarına atıf yapan bir narsist’ olduğumu söyledi [5]. Yazıları okuduktan sonra çevirebildiğiniz en anlamlı geyik ‘IBF’nin üstün zekası’ olursa bu siz de bu inkarcılarla aynı tarafa düşersiniz.

Benim derdim size zeka gösterisi yapmak mı? Yazılar birbirine atıf yaparak kendi bağlamlarını oluşturmuyor mu? Yazılardan hiçbirşey anlamıyor musunuz sahiden yoksa anlamazdan mı geliyorsunuz? Konuyu zeka yarışlarına ve narsist tatminlere bağlamak kolayınıza mı geliyor? Herkes gibi bana da iltifatlarla yanaşıp sonra tepeme çıkmayı mı tasarlıyorsunuz?

‘Atlamak’ ve ‘atlayış yapmak’ aynı şey değildir. Atlayan kişi karşılaştığı koşullar altında A noktasından B noktasına varmıştır, adım atmış ve ilerlemiştir. Atlayış yapan atlet ise özel bir düzenek dahilinde yeteneğini sergilemiştir, sabit durduğu noktada yükselmiştir.

Şimdi gelin küçük bir düşünce deneyi yapalım. Diyelim ki Ahmet ve Mehmet yolculuk ederken bir hendeğe varmış olsunlar. Ahmet hendekten atladıktan sonra Mehmet onu uzaktan seyredip ‘Bravo çok iyi atlayış tebrikler istisnai bir yetenek!’ derse Ahmet Mehmet hakkında ne düşünür sizce?

Işık Barış Fidaner doktoralı (Boğaziçi Üniversitesi) bir bilgisayar bilimcidir. Yersiz Şeyler‘in Admini, Žižekian Analysis’in Editörü, Görce Yazıları‘nın Küratörüdür. Twitter: @BarisFidaner

Notlar:

[1] Bkz “İltifatla Yanaşmak Olta Saldırısıdır (Phishing Attack)”

[2] Bkz “(İğ)diş Geçirmek: Hayırdır? İzaha Muhtaç, Haysiyete Muhtaç, Bilgiye Muhtaç, Öğüt, Nasihat, Telkin, Eleştiri”

[3] Bkz “Lise Andaç (2001)”

[4] Bkz “Hatice mi Netice mi? Sal gitsin!”

[5] Bkz “Kopya çekme evladım!”, “Skandal! Hep kendini atıflayan yazar yapmışlar!”

4 Yorum

Filed under Şey

4 responses to “IBF’nin Zekası Geyiği — Işık Barış Fidaner

  1. Geri bildirim: Eviri — derleme | YERSİZ ŞEYLER

  2. Geri bildirim: Burası Rodos değil! — Zen meseli | YERSİZ ŞEYLER

  3. Geri bildirim: Öbür Yüz — derleme | YERSİZ ŞEYLER

  4. Geri bildirim: Yasa — derleme | YERSİZ ŞEYLER