Skandal! Hep kendini atıflayan yazar yapmışlar! — Işık Barış Fidaner

(öncesi: Kopya çekme evladım!)

Şimdi gelelim diğer konuya:

Atakan Yorulmaz savunmasını güçlendirmek için beni Kimera Dergisi yetkilisi Merve Tarhan’a “onları boşver direkt yayınla diye baskı yapmakla” suçladı ve bunu yaparken ne benim ismimi, ne derginin ismini, ne de yetkilinin ismini telaffuz etti.

Herhalde Akademik Editör sıfatıyla yayın akışına müdahale etmeye ve Hakem sıfatıyla anonim/imzasız değerlendirmeler yapmaya biraz fazla alışmış olmalı ki muhataplarını bloklayıp imalı konuşmalar yaparak gerçekdışı bir hikayeyi seyircilerine yutturabileceğine inanmış.

Şimdi baktığımda Kimera Dergisi’nin Yayın Ekibi sayfasında Atakan beyefendiyi göremedim, hayırdır? Tabiat kanunları mı değişti? Yerçekimi tersine mi döndü? Dünya güneş ve kendi etrafındaki dönüşüne ara mı verdi? Yoksa simgesel düzen keyfi (arbitrary) ve öz-göndergeli (self-referential) olmaktan çıktı mı?

Şimdi dergiye nasıl “baskı yaptığımı” size özet geçeyim:

1) “Hazım İlkesinin Ötesi: Hazım Hazindir” yazısını gönderdim.
2) İlk hakem raporu şöyle dedi: “Maalesef bu yazı okurlarımızı yorabilir…”
3) Şöyle dedim: “Bu hakemlik değil, futbolcuya şunu demeye benziyor: Ayağında topla sahada çok fazla dolaşma göze batıyorsun, ya kaleye şut at ya da topu başkasına pasla ki seyircinin gözü yorulmasın.”
4) İkinci hakem raporu şöyle dedi: “Ama hep böyle kendine atıf yapamazsın ki!”
5) Teşekkür ettim ve yazıyı geri çektim.

Neden hep kendime atıf yaptığımı açıklamama gerek var mı? Neredeyse bütün yazıları ben yazıyorum zaten, hepinizin toplamından daha fazla yazı yazıyorum, siz de yazın size de atıf yapayım. Hazım güçlüğü çekenlere dadılık edecek değiliz ya? Anonim akran/hakem değerlendirmesi maskeli balo değildir. Kuralı güçlendirmek için kurullara dizilmişsiniz aferin ama kurumlaşmamışsınız çünkü kuramınız yok [1].

Işık Barış Fidaner doktoralı (Boğaziçi Üniversitesi) bir bilgisayar bilimcidir. Yersiz Şeyler‘in Admini, Žižekian Analysis’in Editörü, Görce Yazıları‘nın Küratörüdür. Twitter: @BarisFidaner

Notlar:

[1] Bkz “Etiği senin kemi benim! Kim er ha? Maskeli balo ve onun sahte yüzleri”, “Sanal Ağa Özentilerine Karşı: Kural, Kurul, Kurum, Kuram”, “Duvar Kapı Duvar: Sanal Ağanın Çökmesi ve ‘Sahip Çıkmak'”

5 Yorum

Filed under şey